Ik begin weer voor mijzelf

De afgelopen paar maanden heb ik genoten van mijn zoontjes van bijna 1 jaar en 4 jaar. Ik heb uiteraard ook veel aan mijn BMW 2002tii gewerkt. Dit jaar moet hij echt af komen… Ik heb van mijn garage ook een echt mooie werkplaats gemaakt. In mijn achterhoofd zat natuurlijk ook de hele tijd: hoe nu verder met mijn werk? Welke nieuwe uitdaging past nu echt goed bij mij? Mijn vriendin Evelyn Grooten heeft de uitkomst van dit denkproces mooi getekend. Lees verder

Blijf op de hoogte

Ontvang automatisch een mailtje wanneer er een nieuw artikel wordt geplaatst. Je e-mailadres wordt alleen hiervoor gebruikt.

Persoonlijk kanban bord

Sinds februari 2014 ben ik een oldtimer BMW 2002tii Touring aan het restaureren. Omdat ik nog nooit aan een auto gesleuteld heb, is het echt een HELE grote uitdaging. De auto ligt tot het laatste schroefje uit elkaar. En nu moet hij weer in elkaar. Ik ben er altijd in mijn hoofd mee bezig. De hele tijd dacht ik: oh, ik moet niet vergeten om… te doen of te bestellen. Mijn vriendin Evelyn Grooten is scrum product owner bij Bol.com. Ze gaf mij het advies om een persoonlijk kanban bord te maken. Lees verder

Ik zoek een baan

Werken als freelancer is prachtig. In hele korte tijd kun je zaken gedaan krijgen en heel veel in beweging zetten. Daar ben ik goed in en ik vind dat ook ontzettend leuk om te doen. Maar soms knaagt het… veel gedaan krijgen en in beweging zetten is mooi maar ik ben er nooit bij om het af te maken. Of om een bedrijf of afdeling naar een nog hoger plan te tillen. Na 6 tot 9 maanden draag ik altijd het stokje over aan de organisatie. Lees verder

Waarom elke professional een eigen project moet hebben

Op maandag 14 juli mocht ik bij Design by Fire café vertellen over mijn website over kweeperen en mijn Groente- en Fruitsites. Het is een project waar ik al ruim 5 jaar met veel plezier aan werk. Gek genoeg heb ik er nog nooit een presentatie over gegeven. De bezoekers bij Design by Fire zijn voornamelijk online professionals en veel interaction designers. Als invalshoek voor mijn presentatie koos ik iets wat mij al langer opviel: De meeste online professionals hebben geen eigen site, app of webshop. De meeste webprofessionals werken dus alleen voor opdrachtgevers en nooit voor eindgebruikers. Lees verder

Als ik de baas van Rio de Bio was

Er zijn eigenlijk maar weinig winkels waarvan het je wat kan schelen of ze er zijn of niet. Rio de Bio is zo’n winkel waarvan ik het echt jammer zou vinden als hij er niet meer zou zijn. Voor wie er nog nooit geweest is: het is een kruising tussen een delicatessewinkel en een biowinkel. Helaas is de winkel in zwaar weer beland. In dit artikel geef ik 10 tips hoe ze weer de weg omhoog kunnen vinden. Lees verder

Verbeter de website, begin bij de organisatie

Verbeter de sales of verminder het aantal telefoontjes naar onze klantenservice. Dit zijn de vragen waarmee veel opdrachten beginnen. Al gauw denk je aan allerlei aanpassingen op de website en die zijn vaak ook hard nodig. Nog belangrijker is om naar de oorzaak van de problemen te kijken. Een slechte website wordt bijna altijd veroorzaakt door een slechte organisatie. Lees hier hoe ik dit bij Vattenfall Sales in Berlijn aangepakt hebt. Lees verder

Test je bedrijfsidee, voor je de sprong waagt

Ooit begin ik voor mezelf! Velen zeggen het, maar weinigen doen het ook echt. En… het is ook eng. Maar je kunt je plan ook testen. Zo leer je of jouw idee kans van slagen heeft. En je verzamelt feedback om je plan beter te maken voordat je de grote sprong waagt. Dit verhaal gaat over mijn zwager Guus Thijssen. Zijn specialisme is boomverzorging. In dit artikel lees je hoe we zijn bedrijfsidee/droom getest hebben. Lees verder

Tijdloze kwaliteit, het verhaal achter Roberto Collina

Veel spullen gebruik je achteloos. Maar er zijn ook spullen die je opvallen. Op de foto zie je een trui van 9 jaar oud van het merk Roberto Collina. Deze trui is nog steeds prachtig. Een heel verschil met andere truien die na een paar jaar echt ‘op’ zijn. Ik wilde graag weten hoe dit kwam en besloot dit bedrijf te bezoeken. Lees verder

Waarom je zelf klantenservice moet doen

Bij de meeste bedrijven staat de klantenservice een beetje los van het bedrijf. Dat is eeuwig zonde. Via “rapportages” krijg je inzicht in “de klant”. Deze rapportages zijn zo hoog over dat je er geen inspiratie of acties uit kunt halen. Tijd om zelf contact met je klanten te houden en zelf klantenservice te doen. Lees verder