De Okke-methode:
Ik analyseer waarom klanten niet bij je kopen of waarom ze geen antwoord kunnen vinden op hun vraag. Vaak komen daarmee ook overbodige interne processen of structuren boven tafel, die in de loop der jaren zijn ontstaan en waar inmiddels iedereen last van heeft.
Op basis van wat je klanten hindert, maak ik met jou een stappenplan om zaken te vereenvoudigen en verbeteren voor klanten. Het doel kan heel eenvoudig zijn: zorgen dat klanten de weg weten te vinden op je site, dat call center-medewerkers wel een duidelijk antwoord kunnen geven op een vraag of dat klanten überhaupt weten wat je verkoopt.
Ik schrijf de businesscase waarmee het team de middelen en het budget krijgt om de verbeteringen door te voeren en loop voorop in de interne strijd om zaken ook echt te veranderen. Ik ruim overbodige taken op, zorg voor betere samenwerking tussen afdelingen en zet de klant centraal.
Het team waarmee ik werk, geef ik veel eigen verantwoordelijkheid en train ik, zodat ze in staat zijn om zelf betere resultaten te boeken. Met het team ga ik aan de slag om de verbeteringen door te voeren. Uiteraard meten we of de verbeteringen werken of niet. Als het nodig is verbeteren en vereenvoudigen we bestaande zaken opnieuw. Zo ontstaat een cultuur van continue verbetering en vereenvoudiging. Het team boekt zo ook na mijn vertrek blijvend betere resultaten.
Ervaring en resultaten
- Maak een jaarplan en regel het budget voor Vattenfall.de
- Leid het Online Acquisition team van Nuon.nl
- Verbeter Mijn Vattenfall in Berlijn
- Meer verkopen via Nuon.nl
- Project: Groente- en fruitblogimperium
- Bouw een webteam waarmee Pluimen online meer verkoopt
- Zet binnen UPC de website op de kaart
- Fuseer 3 websites en plan de lancering van Ziggo.nl
- Breng focus aan voor het webteam van @Home
- Bouw een webteam op voor Wanadoo/Orange
- Publicaties en trainingen